Zagotavljanje stika z zdravstvenim osebjem v današnjih razmerah, za katere so značilni prepoved nenaročenih obiskov ambulante, predpisani zaščitni ukrepov ter posledično večji delež obravnav pacientov na daljavo (telefon, elektronska pošta …) predstavlja poseben izziv in novo realnost, za katero ne vemo, kako dolgo bo trajala.
V ambulanti Arcus Medici smo od začetka epidemije COVID-19 sprejeli številne ukrepe za boljšo dostopnost. V času epidemije (13. 3. do 1. 6. 2020) smo kot edina ambulanta družinske medicine v dolini izvajali ambulanto in s tem omogočili dostop občanom v tem težkem obdobju. Potrebno je poudariti, da brez pomoči Civilne zaščite Žiri to ne bi bilo mogoče. V času po epidemiji je stikov z ambulanto več, kar pomeni, da je več obiskov, več klicev, elektronskih sporočil, zdravniki in medicinske sestre se vključujemo v delo v nujni medicinski pomoči Škofja Loka, COVID ambulanto v Kranj itd. Posledično je občasno dostopnost preko telefona v ambulanto omejena.
Zato smo v želji po dobrem sodelovanju in dobri dostopnosti vseh generacij občanov do svojega osebnega zdravnika pripravili nekaj usmeritev kot pomoč pri izbiri načina komunikacije. Z upoštevanjem naslednjih pravil bomo lažje omogočili stik vsem generacijam v občini Žiri.
Elektronska pošta
Zaželen stik z ambulanto za nenujna zdravstvena stanja in administrativna vprašanja je elektronska pošta, saj vam odgovorimo isti delovni dan. Napišite svoje osebne podatke (ime in priimek, datum rojstva, telefonska številka, na katero vas lahko kontaktiramo) in na kratko opišite težavo (kaj je težava, kako dolgo traja, kakšne ukrepe ste že sprejeli). V primeru kožnih izpuščajev je zaželena njihova slika. V kolikor imate znake kužnih obolenj, na to opozorite pri naročanju.
Preko elektronske pošte nam pišite glede urejanja bolniškega staleža (predhodno dogovorjeno z zdravnikom), dalj časa trajajočih zdravstvenih težav (več kot 7 dni) in naročanje na redne/kontrolne preglede.
V kolikor niste vešči uporabe elektronske pošte, nas pokličite. Za naročanje redne terapijo (recepti) in kontrolne napotnice se poslužujte seznama, ki ga pustite v nabiralniku ali pri medicinski sestri. V kolikor z navodili niste seznanjeni, jih boste prejeli preko telefona.
V kolikor je mogoče, pustimo telefonske linije proste za občane, ki so manj vešči uporabe elektronske pošte.
Klici v ambulanto
Klicanje svetujemo v primerih, da potrebujete takojšen nasvet/posvet: lažje poškodbe, novo nastalo poslabšanje zdravstvenega stanja: znaki prehlada (izcedek iz nosu, povišana telesna temperatura, kašelj), težko dihanje … ter takojšnjo pomoč pri administrativnih zapletih: ste na pregledu pri specialistu in vas opozorijo, da nimate veljavne napotnice.
V primeru nujnih stanj, ko naročanje ni mogoče, pokličite v ambulanto in najavite svoj prihod zaradi lažje organizacije dela.
V ambulanto NE kličemo za:
- naročanje redne terapije (recepti)
- naročanje kontrolnih napotnic
- sporočanje začetka/zaključka bolniškega staleža
- preverjanje stanja elektronske pošte, ki ste jo poslali manj kot 6 ur nazaj. V kolikor ste dobili povratno sporočilo, smo pošto prejeli.
Klici v dežurno ambulanto NMP Škofja Loka
Izven urnika ambulante zaradi akutih zdravstveni težav, ki ne morejo počakati na zdravnika v Žireh.
Klici na 112
Življenjsko ogrožajoča stanja: hujše poškodbe, izguba zavesti, prometne nesreče …
S tovrstnimi klici ne obremenjujemo telefonske linije v ambulanti in posledično ne izgubljamo časa za aktivacijo ekipe nujne medicinske pomoči, prvih posredovalcev, gasilcev in policije. Klicni center nas (Arcus Medici) o dogodku obvesti in se glede na razmere v ambulanti v intervencijo vključujemo.
Dodatno obvestilo
Zaradi vključevanja družinskih zdravnikov in medicinskih sester iz ambulante Arcus Medici v dežurno službo Nujne medicinske pomoči Škofja Loka ter COVID center v Zdravstvenem domu Kranj občasno prihaja do sprememb v urnikih delovanja ambulante. Spremembe objavljamo na spletni strani Arcus Medici in Občina Žiri, facebook profilu Arcus Medici in pisno na vhodu v Zdravstveno postajo Žiri. Prosimo za razumevanje!